5.10.11

მარტინე ნედამ / Marine Neddam

ხელოვნური მხატვრები

http://aa.virtualperson.net/


პირველი ვორკშოფი 19 ოქტომბერს, საღამოს 6 საათზე.

მეორე ვორკშოფი 23 ოქტომბერს, საღამოს 6 საათზე

გეოეარის რეზიდენცია, ზუბალაშვილების ქუჩა 56ა

ეს პროექტი არის მარტინე ნედამის (საფრანგეთი, ჰოლანდია) რეაქცია დღევანდელ ქართულ სიტუაციაზე, საიდანაც ყველა ახალგაზრდა მხატვარს საზღვარგარეთ წასვლა უნდა. მხატვრები მიდიან, მარტინეს კი უნდა ჯგუფური მუშაობის შედეგად შექმნას ახალი, ვირტუალური მხატვრები გეოეარის არქივში არსებული ინფორმაციის გამოყენებით.

გეოეარის რეზიდენციაში მარტინე ნედამის პირველი ნაბიჯი იქნება ადგილობრივ სახელოვნებო სივრცეში მომუშავე ხალხთან დაკავშირება, ესენი იქნებიან მხატვრები, სტუდენტები, ხელოვნების მოყვარულები. ასევე ინტერნეტ კომუნები, ბლოგერები და სოციალურ მედიაში მომუშავე ხალხი. დაინტერესებულ პირებს შეეძლებათ ამ პროექტისთვის მატრინეს გაკეთებული ინტერფეისი გამოიყენონ. http://virtualperson.net არის ვებ გვერდი, რომელიც მან 4 წლის წინ შექმნა. ამ ონლაინ მექანიზმის მეშვეობით შეიძლება შეგროვდეს ტექსტები და სურათები რათა შეიქმნას ვირტუალური პერსონაჟი (virtual character). ეს ადვილიად გამოსაყენებელი ინტერფეისი მისაწვდომია ყველასთვის ვინც კომპიურეთან თავისუფლად მუშაობს.

მარტინე ნედამი ჩაატარებს რამდენიმე ჯგუფურ ვორკშოფს. ამ ვორქშოფებით მას სურს რეალური ცხოვრების და სახელოვნებო საზოგადოების დაკავშირება. შეკრებილ ჯგუფთან ერთად მას ასევე სურს იმუშაოს იდეების განვითარებაზე და ჩაატაროსbrainstorming”, რაც ვირტუალური პერსონაჟების შესაქმნელად იქნება საჭირო.

ჯგუფთან ერთად შეიქმნებაახალი მხატვრები”, ანგანსხვავებული მხატვრები”, “დავიწყებული მხატვრები”, “მომავლის მხატვრები”, “უარყოფილი მხატვრებიდა ..…შეიქმნება მათი ბიოგრაფიები, მათი ნამუშევრები, მათი წარმატება, წარუმატებლობა და ყველაფერი რაც კი შეგვიძლია მხარტვართან დაკავშირებით წარმოვიდგინოთ.

პროექტის შედეგი იქნება ინტერნეტ ინტერფეისი, რომელიც წარმოადგენს ხელოვნურად შექმნილ მხატვარებს (საქართველოდან). პროექტის დამთავრების შემდეგ გაკეთდება პრეზენტაცია სადაც დიდ ეკრანზე, ეს პროექტი იქნება განხილული მარტინეს და ამ პროექტზე მომუშავე ჯგუფის მიერ.

პროექტში ჩართვით დაინეტერსებულმა პირებმა გთხოვთ მოგვწეროთ იმეილზე: infogeoair@gmail.com , იმელის სათაური (subject): Artificial Artists.

///////////

მარტინე ნედამი [http://neddam.org] თავის ხელოვნებაში იყენებს “სიტყვას” როგორც დაუმუშავებელ მასალას. მისი საყვარელი მიმარულება სიტყვიერი ქმედებები და საზოგადო სივრცეში განთავსებული სიტყვებია. 1988 წ-დან იგი ფენს ტექსტებს როგორც ობიექტებს (ბანერებს, პლაკატებს, ჩრდილებს კედელზე) მუზეუმებსა და გელერეებში. მას ასევე განხორციელებული აქვს მრავალი დიდი შეკვეთა საჯარო სივრცეში ევროპის სხვადასვხა ქვეყანაში: ჰოლანდია, საფრანგეთი, დიდ ბრიტანეთი [http://neddam.info].

მარტინე ნედამი ასევე არის პროფესორი ვიზუალური ხელოვნების განხრით რიტფელდის აკადემიაში, ამსტერდამი, სადაც იგი 1994 წლიდან ცხოვრობს. მას რეგულარულად იწვევენ UQAM-ში (კუებეკის უნივერტიტეტში) მონრეალში, სტუმარ პროფესორად. 2008 წელს მან ჩაატარა სამაგისტრო პროგრამის სპეციალური კურსი ვირტუალრი პერსონაჟების შესახებ.

1996 წ-დან იგი ქმნის ინტერნეტ ვირტუალურ პერსონაჟებს, რომელებიც დამოუკიდებელ არტისტულ არსებობას ეწევიან. ამ ვირტუალური პერსონაჟების მიღმა რეალური ავტორი არ ჩანს.

  • მუჩეტე [http://mouchette.org] შექმნა 1996წ-ს, და მისი ვებ გვარდი დღემდე მომქმედია. ეს არის 13 წლის გოგო, რომელიც მხოლოდ ონლაინ გამოფენს თავისი ბნელი წარმოგდენების ფანტაზიას. იგი მუდმივად იწვევს მომხმარებელს მონაწილეობისთვის და პასუხობს თავის ვებ აუდიენციას. მას შემდეგ რაც მუჩეტე კულტ ფიგურა გახდა, მარტინემ მისი მეგობრებისთვის ონლაინ ქსელი შექმნა [http://mouchette.net]
  • დევიდ სტილი [http://davidstill.org] 2001 წელს შეიქმნა. იგი მომხმარებელს საკუთარ იდენტობას და იმეილს თავაზობს, რითიც ყველა ვებსერფერს შეუძლია ისარგებლოს.
  • ხიაო ქიან შეიქმნა 2006წ-ს. ეს არის ჩინელი ხელოვანი რომელიც ვირტუალურ პერსონაჟებს ქმნის [http://turbulence.org/Works/XiaoQian/].

ახლახანს მარტინემ განავითარა ახალი ონლაინ პროგრამა, რომელიც ვირტუალური პერსონაჟის შექმნის საშუალებას იძლევა [http://virtualperson.net]. ამასთან დაკავშირებით მან ჩაატარა ბევრი ვორკშოპი მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყანაში: მონრეალი, კანადა; შანჰაი, ჩინეთი; არუბა, ნიდერლანდების ანტილებში და ა.შ...


Artificial_Artists

http://aa.virtualperson.net/


First workshop - October 19th, at 18.00.

Second workshop - October 23rd at 18.00.

GeoAIR residency, Zubalashvilebi street 56A

In her project, Martine Neddam wants to react to the situation in Georgia. In the time when all the young artists want to live abroad, why not "create" some new artists virtually, making use of available information from GeoAIR archive?

At the GeoAIR residency, Martines first step will be to connect with the local art scene, artists, students, art lovers, and also to the internet community, bloggers, and social media. She will make workshops for the group of Georgian people using her interface http://virtualperson.net. It is a website she created 4 years ago, an online tool made to assemble texts and pictures in order to create a virtual character.

The interface is very easy to use and accessible to anybody familiar with a computer. Workshops like these are a good way to make real life contact with the art community and brainstorm together or individually and trigger the imagination on the idea of "another person", while gathering and publishing digital material which can be viewed online.

Together with some people in Tbilisi, New_Artists, or Different_Artists, Forgotten_Artists, Future_Artists, Future_Artists, Neglected_Artists, etc will be created. They will also have their biography, the documentation of their works, their success, their failures, and whatever one can imagine about artists.

The results of this project would be an online interface presenting the Artificial_Artists (of Georgia). After the project is finished, there will be a live presentation with a big screen, where the Artificial_Artists would be reviewed and commented by Martine Neddam and those who have made them.

Pelople who are interested to participate are asked to contact us: infogeoair@gmail.com. Subject of an email: Artificial_Artists.

///////////

Martine Neddam [http://neddam.org] is an artist who uses language as raw material. Since she began as an artist, her favourite subjects always were "speech acts", modes of address, words in the public space. Since 1988 she exposed text objects (banners, plaques, shadows on the wall) in museums and galleries. She also realized many large public commissions in several european countries: Netherlands, France, Great Britain [http://neddam.info]

Martine Neddam is also professor in visual arts at the Rietveld Academie in Amsterdam where she lives since 1994. In Montreal at the UQAM she is regularly invited as guest professor. In 2008 she gave a special course in the Masters program about virtual characters.

Since 1996 she created on internet virtual characters who lead an autonomous artistic existence in which the real author is never disclosed.

  • Mouchette [http://mouchette.org] created in 1996, whose website is still active to this day, is a 13 year old girl who exposes online the fantasies born from her dark imagination, and sonstantly triggers for user's participation and response from her web audience. She has become such a cult figure that she decided to share her identity with her online friends in Mouchette's Network [http://mouchette.net]
  • David Still [http://davidstill.org] who was created in 2001 offers his identity and the use of his email account to all the passing websurfers.
  • XiaoQian, created in 2006 is a chinese artist who create virtual characters [http://turbulence.org/Works/XiaoQian/]

Recently she has been developing of a new online software allowing the creation of virtual characters [http://virtualperson.net]. She has given workshops and presentations with it in many parts of the world: Montreal, Canada, Shanghai, China, Aruba in the Netherlands Antilles, etc...

Residency stay of Marine
Neddam is supported by:

21.9.11

გაი ჰოუკსი / Gay Hawkes

13.10.2011, 18.00

საუბარი ხელოვანთან / Artist talk
თანამედროვე ხელოვნების ცენტრი – თბილისი / Center of Contemporary Art—Tbilisi
დოდო აბაშიძის ქ. 10 / 10 D. Abashidze str.



გაი ჰოუქსი ცნობილი ტასმანიელი (ავსტრალია) მხატვარია. იგი ქმნის ქანდაკებებს, ავეჯს, ტექსტილს, კოსტუმებს და ერთჯერად ღონისძიებებს.

თავის უნარებს იგი მრავალ სხვადასხვა გარემოში გასცემს, მათ შორის მწვავე ფსიქიკური აშლილობის თუ კერძო სკოლებში. ზაფხულის განმავლობაში "Dunalley Children's Chair Factory" ფუნქციონირებს მის ხის ნავის სტუდიაში, დუნალეი, ტაზმანიაში, ხოლო წელიწადის სხვა დროს გაი ჰოუქსი მოგზაურობს მისი "მოხეტიალე ფარდულით".

2008 წელს გაი ჰოუქსი იყო ავსტრალიის ინსპირაციის მომცემი მასწავლებლების ჯილდოს ფინალისტი.

მისი ნამუშევრები წარმოდგენილია ავსტრალიის პარლამენტში, კანბერაში, ავსტრალიის ეროვნულ გალერეაში, გალeრეა ვიქტორიაში, ავსტრალიის ომის მემორიალში, Powerhouse მუზეუმში და სხვა მნიშვნელოვან მუზეუმებში.

Gay Hawkes is an established artist from Tasmania, Australia. She creates sculpture, furniture, textile art, costumes and unique events and is known as a creator of sculptural/functional works expressed in the vernacular.

She passes on these skills in many community settings including schools, forensic acute mental health and private workshops. During summer the "Dunalley Children's Chair Factory" operates in her superb boatshed studio, Dunalley, Tasmania and otherwise Hawkes is available on the mainland with her "Roving Shed".

In 2008 she was a finalist in the Australian Inspirational Teachers' Awards.

Works are represented in Parliament House, Canberra, Australian National Gallery, National Gallery of Victoria, Australian War Memorial, Powerhouse Museum and other major collections.

11.8.11

გიორგი მამედოვი / Georgy Mamedov

გიორგი მამედოვი არის დამოუკიდებელი კურატორი და ხელოვნების მენეჯერი. დაიბადა დუშანბეში (ტაჯიკეთი), სადაც 2009 წლამდე მუშაობდა ბაქტრია კულტურისცენტრის დირექტორად. მისი კურატორული პროექტები მოიცავს:ტაჯიკეთის პრე-ისლამური მემკვიდრეობა: არა სამუზეუმო ინტერპრეტაცია (2008 წ.), შემწყნარებლობის გამოცდილება. ევროპის კვირეული ტაჯიკეთში (2008 წ.), ავტობუსის გაჩერება: იაშმედ ხოლიკოვის პერსონალური გამოფენა (2009 წ.).

ამჟამად გიორგი მამედოვი არის ცენტრალური აზიის ინტერდისციპლინარულ პროექტის, ხელოვანები და/ საზოგადოება(ში) კურატორი. აგრეთვე არის 54 ვენეციის ბიენალეზე ცენტრალური აზიის პავილიონის გამოფენის Lingua franca/Франк тили კურატორი.


Georgy Mamedov is an independent curator and art manager. Born in Dushanbe (Tajikistan), where till 2009 he worked as the director of Bactria Cultural Centre. His curatorial projects include Pre-Islamic Heritage of Tajikistan: not a museum interpretation (2008), Experience of Tolerance. European Week in Tajikistan (2008), Bus Stops: personal exhibition of Jamshed Kholikov (2009).


At the moment Georgy curates Central Asian interdisciplinary project, Artist and/in Community and he is a co-curator of the Central Asia pavilion Lingua franca/Франк тили at the 54th Venice Biennale.

4.8.11

ოზგე ერსოი / Özge Ersoy

ოზგე ერსოი არის კურატორი და ხელოვნების კრიტიკოსი, ცხოვრობს და მუშაობს სტამბულში. მაგისტრის წოდება მიიღო ბარდ კოლეჯში, ნიუ ორკში და ბაკალავრიატის წოდება გლობალური და საერთაშორიოს ურთიერთობების განხრით, ბოღაზიჩის უნივერსიტეტში, სტამბული და ბინგჰემტონის უნივერსიტეტში, ნიუ ორკი. ოზგე ერსოის ნაშრომები გამოქვეყნებულია არქიტექტურის ისტორიკოსების საზოგადოების ჟურნალში, Ma’arav, Ararat Magazine, Nafas Magazine, Bidoun და RES Art World/World Art ჟურნალში. 2010 წელს იგი იყო გამომცემელი და რედაქტორი პუბლიკაციისა "როგორ დავიწყოთ? წარმოვიდგინოთ აბუ დაბის გუგენჰაიმის მუზეუმის ზემოქმედება" (“How to Begin? Envisioning the Impact of Guggenheim Abu Dhabi"), რომლის კვლევის საგანიც არის დაგეგმილი მუზეუმის სახელოვნებო, კულტურულ და სოციალური მნიშვნელობა.

Özge Ersoy is a curator and art critic based in Istanbul. She received an MA from the Center for Curatorial Studies, Bard College, NY, and holds a BA in Global and International Affairs from Boğaziçi University, Istanbul, and Binghamton University, NY.
Her writings have been published in the Journal of the Society of Architectural Historians, Ma’arav, Ararat Magazine, Nafas Magazine, Bidoun, and RES Art World/World Art Magazine, among others. In 2010, she edited and produced a publication titled “How to Begin? Envisioning the Impact of Guggenheim Abu Dhabi," which investigates the artistic, cultural, and social implications of the planned museum.

11.7.11

ენ ელიზაბეტ მური და ელიზაბეტ ვაითი / Anne Elizabeth Moore and Elizabeth White



დიალოგების პროექტი
დრო და ფული: სიტყვები და სურათები

The Conversations Project
Time & Money: Words & Pictures

#3
26.07.2011, 19:00

გიორგი ლეონიძის სახ. სახელმწიფო ლიტერატურის მუზეუმი
Giorgi Leonidze State Literature Museum
მისამართი: ჭანტურიას ქ. 8 თბილისი
Address:
8 Chanturia St. Tbilisi

ენ ელიზაბეტ მური და ელიზაბეტ ვაითი გიწვევენ, მიიღოთ მონაწილეობა აქტიურ დისკუსიაში და გავმართოთ დიალოგის სესია ექსპრესიული თავისუფლების, კულტურული პროდუქციის და ხელოვნების შესახებ.

Anne Elizabeth Moore (USA) and Elizabeth White (USA) invite you to participate in an active discussion and creation session around expressive freedom, cultural production, and art.

დიალოგების პროექტი
დრო და ფული: სიტყვები და სურათები

The Conversations Project
Time & Money: Words & Pictures


#2
19.07.2011, 19:00

პრეს კაფე - ბათუმი
Press Cafe - Batumi

მელაშვილის შესახვევი, ყინულის მოედნის წინ
Melashvili turn, in front of the ice hall



ენ ელიზაბეტ მური და ელიზაბეტ ვაითი გიწვევენ, მიიღოთ მონაწილეობა აქტიურ დისკუსიაში და გავმართოთ დიალოგის სესია ექსპრესიული თავისუფლების, კულტურული პროდუქციის და ხელოვნების შესახებ.

Anne Elizabeth Moore (USA) and Elizabeth White (USA) invite you to participate in an active discussion and creation session around expressive freedom, cultural production, and art.



დიალოგების პროექტი
დრო და ფული: სიტყვები და სურათები

The Conversations Project
Time & Money: Words & Pictures

#1
12.07.2011, 19:00

თანამედროვე ხელოვნების ცენტრი – თბილისი
Center of Contemporary Art—Tbilisi

დოდო აბაშიძის ქ. 10
10. D. Abashidze str.

ენ ელიზაბეტ მური და ელიზაბეტ ვაითი გიწვევენ, მიიღოთ მონაწილეობა აქტიურ დისკუსიაში და გავმართოთ დიალოგის სესია ექსპრესიული თავისუფლების, კულტურული პროდუქციის და ხელოვნების შესახებ.

Anne Elizabeth Moore (USA) and Elizabeth White (USA) invite you to participate in an active discussion and creation session around expressive freedom, cultural production, and art.



ნ ელიზაბეტ მური
არის ფულბრაიტის პროგრამის სტიპენდიანტი, ხელოვანი და კულტურის კრიტიკოსი. იგი მუშაობს საერთაშორისო ფარგლებში გლობალიზაციის საკითხებზე. ან ელიზაბეტ მური არის კრიტიკოსი/ავტორი ისეთი ცნობილი გამოცემებისა, როგორიცაა: Unmarketable: Brandalism, Copyfighting, Mocketing, and the Erosion of Integrity (The New Press, 2007), და Hey Kidz, Buy This Book (Soft Skull, 2004).
ენ მური ასევე იყო თანარედაქტორი და გამომცემელი ამჟამად არარსებული გამოცემისა Punk Planet, და ესევე დამფუძნებელი რედაქტორი Houghton Mifflin კომიქსების სერიისა Best American Comics . იგი ასწავლის ჩიკაგოს ხელოვნების ინსტიტუტში და მთელი მსოფლიოს მასშტაბით საუბრობს გამოხატვის თავისუფლების თემებზე.

ბოლო დროს ენ მური მუშაობდა მისი კონცეპტუალური ხელოვნების ორ პერსონალურ გამოფენაზე, რომლის თემაც თავისივე ორი დოკუმენტური ფილმია. მისი ნამუშვრები გადაცემულ იყო რადიო პროგრამებში Snap Judgment და Progressive, Bitch, Truthout. იგი წერდა ისეთი გამოცემებსთვის, როგორიცაა The Onion, Feministing, The Stranger, In These Times, The Boston Phoenix, და Tin House. ენ მური გამოფენილი იყო ჩიკაგოს თანამედროვე ხელოვნების მუზეუმში; Sea and Space ლოს ანჟელესში; Meta-House-ში პნომ პენში, კამბოჯა; Center for Endless Progress ბერლინში, გერმანია; Spinnerei ლაიფციგში, გერმანია; მისი ნამუშევარი ასევე წარმოდგენილი იყო 2008 წლის ვითნის ბიენალეზე (Whitney Biennale). ახლახანს მან განაახლა სტად ტერკელის Division Street: America WBEZ/Vocalo ინტერნეტ პროქტისთვის Revision Street: America. მისი ნამუშევარი სამხრეთ-აღმოსავლეთ აზიელ ახალგაზრდა ქალებთან ერთად წარდგენილ იქნა Time Out Chicago, Make/Shift და Print ჟურნალების მიერ, ასევე Phnom Penh Post-ში, Grit TV -ში და NPR's Worldview-ში.
უახლოეს მომავალში იგი გამოსცემს თავის დოკუმენტურ წიგნს Cambodian Grrrl: Self-Publishing in Phnom Penh.


ელიზაბეტ ვაითი არის ნიუ იორკში დაფუძნებული ხელოვანი, რომლის ნამუშევრები მოიცავს როგორც ფოტოს და ვიდეოს, ასევე ინსტალაციასა და სოციალური პრაქტიკას. მისი უკანასკნელი გამოფენებია "No Soul For Sale”, რომელიც მოეწყო ლონდონის თეით მოდერნში და “Surveil", ანე ელიზაბეტ მურთან ერთად, ბერლინში ”უსასრულო პროგრესის ცენტრში” (Center for Endless Progress). ელიზაბეტ ვაითის ნამუშევრები ნაჩვენები იყო, როგორც ნიუ იორკში, დუბლინში, ლაიფციგში, ასევე იაპონიასა და ახალ ზელანდიაში. 2010 წლის ზაფხულში იგი იყო ლაიფციგის ბამბის სართავი ქარხნის კულტურულ ცენტრში (Spinnerei),Pilotenkuche-ს რეზიდენტი. მას აქვს მიღებული აარონ სისკინდის (Aaron Siskind Fellowship) სტიპენდია , ასევე მხარდაჭერა ჰატიე სტრონგის ფონდიდან (Hattie Strong Foundation) და ArtInfo.com-ის მიერ დასახელებულ იქნა ახალ ტალანტად.

ელიზაბეტ ვაითმა გაიარა მაგისტრატურა ვიზუალური ხელოვნების სკოლაში, ნიუ იორკში (School of Visual Arts in New York) და ბაკალავრიატი ვასარის კოლეჯში (Vassar College). იგი ასწავლის ხელოვნებას, დიზაინს და ციფრულ კულტურას ნიუ იორკის სახელმწიფო უნივერსიტეტში და რამაპოს კოლეჯში, ნიუ ჯერსიში (Ramapo College). ასევე იგი იყო მიწვეული ფაკულტეტის წევრად ბენინგტონის (Bennington College) და პურჩეის კოლეჯებში (Purchase College).

ელიზაბეტ ვაითი არის ბლოგ HotArtAction.com-ის დამფუძნებელი და რედაქტორი.


Anne Elizabeth Moore is a Fulbright scholar, and artist and cultural critic that works internationally around issues of globalization. The critically acclaimed author of Unmarketable: Brandalism, Copyfighting, Mocketing, and the Erosion of Integrity (The New Press, 2007), and Hey Kidz, Buy This Book (Soft Skull, 2004), Moore was also the co-editor and publisher of now-defunct Punk Planet, and the founding editor of the Best American Comics series from Houghton Mifflin. She teaches at the School of the Art Institute of Chicago and speaks around the world on issues of freedom of expression.

Recently, Moore mounted two single-person exhibitions of her conceptual art, was the subject of two documentary films, and her work appeared on the radio program Snap Judgment and in the Progressive, Bitch, and on Truthout. She has written for The Onion, Feministing, The Stranger, In These Times, The Boston Phoenix, and Tin House. She has exhibited at the Museum of Contemporary Art in Chicago; at Sea and Space in Los Angeles; Meta-House in Phnom Penh, Cambodia; the Center for Endless Progress in Berlin, Germany; the Spinnerei in Leipzig, Germany; and had work included in the 2008 Whitney Biennale. She recently updated Stud's Terkel’s Division Street: America for WBEZ/Vocalo in a web project called Revision Street: America. Her work with young women in Southeast Asia has been featured in Time Out Chicago, Make/Shift, and Print magazines, in the Phnom Penh Post, and on GritTV and NPR's Worldview. She will release her next nonfiction book, Cambodian Grrrl: Self-Publishing in Phnom Penh, in 2011.


Based in New York, Elizabeth White is an artist whose work includes photography, video, installation, and social practices. Recent exhibitions include "No Soul For Sale" at the Tate Modern in London and "Surveil", a two-person show with Anne Elizabeth Moore at the Center for Endless Progress in Berlin. Her work has also been shown in New York, Dublin, and Leipzig as well as Japan and New Zealand. In the summer of 2010 she participated in the Pilotenkuche residency at the Spinnerei in Leipzig, Germany. She has been honored with an Aaron Siskind Fellowship and the support of the Hattie Strong Foundation and featured as a new talent by ArtInfo.com.

White holds an MFA from the School of Visual Arts in New York, and a BA from Vassar College. She teaches courses in art, design, and digital culture at the City University of New York and Ramapo College of New Jersey, and has served as a visiting faculty member at Bennington College and Purchase College.

Elizabeth White is the creator and editor of the blog HotArtAction.com.


http://anneelizabethmoore.com/

http://whitespaceprojects.com/


ან ელიზაბეტ მური და ელიზაბეტ ვაითი არიან 2011 წლის ArtsLink ჯილდოს გამარჯვებულები. გეოეარის რეზიდენციაში სტუმრობისას ისინი განავითარებენ დიალოგების პროექტს, საჯარო დიალოგების სერიას საერთაშორისო ხელოვანებთან და კულტურის სფეროში მოღვაწე ადამიანებთან.

Anne Elizabeth Moore & Elizabeth White (NY) are ArtsLink Awards recipients for 2011.

During their residency at GeoAIR in Tbilisi and Batumi they will support The Conversations Project, a series of public dialogues with artists and cultural producers.

12.6.11

მარიოლაინ დაიკმანი და მაარტენ ვანდენ ეინდე / Marjolijn Dijkman and Maarten Vanden Eynde





მარიოლაინ დაიკმანი

თავის მრავალფეროვან ნამუშევრებში, მარიოლაინ დაიკმანი ხშირად ეხება თემას, თუ როგორ უნდა აღიქვა და მიიღო გამოცდილება ჩვენი გარემოდან: კონვენციები და კატეგორიები, რომლებიც საფუძვლად უდევს სამყაროს გააზრებას, ან გაუაზრებლობას. მარიოლაინ დაიკმანს ნამუშევრები მრავალმხრივია, დაწყებული ფოტოგრაფიის არქივიდან და ფილმიდან, დამთავრებული პეიზაჟის ინტერვენციამდე და გამოფენების ორგანიზებასა და ექსპერიმენტულ რეზიდენციებამდე. დაიკმანი ასევე დაინტერესებულია ფუტუროლოგიით, საზოგადოებრივი სივრცით, ცოდნის ორგანიზებით, კარტოგრაფიით, უტოპიური არქიტექტურით და გარემოს დაცვით.

2001 წელსმარიოლენ მარიოლაინ დაიკმანმა დაამთავრა თავისუფალი მედია ფაკულტეტი რიტფელდის აკადემიაში, ამსტერდამი. 2003 წელს კი სამაგისტრო პიტ სვარტ ინსტიტუტში (Piet Zwart Institute) როტერდამი. ამის შემდეგ 2008 წლამდე ორი წელი იყო მკვლევარი იან ვან აიკის აკადემიაიში (Jan van Eyck Academy) მაასტრიხტში. 2009 წლიდან კი ასწავლის ნატიფი ხელოვნების ფაკულტეტზე წმ. იუსტის აკადემიში (MFA AKV St. Joost).

მაარტენ ვანდენ ეინდე

მუშაობს როტერდამში (ნიდერლანდები),ბრუსელში (ბელგია) და სან მიჰელში (საფრანგეთი).
მაარტენ ვანდენ ეინდემ თავი მიუძღვნა ცხოვრების წარსულისა დამომავლის საიდუმლოებათა შესწავლას, გენეოლოგიაში ჩაღრმვებითდა თვით-გამოგონილი “პირველი ნივთის მეცნიერების” გამოყენებით (www.genetology.net).
მან დაამთავრა თავისუფალი მედიის ფაკულტეტი გერიტ რიტფელდის აკადემიაში,ამსტერდამი. ამერიკაში, ლოს ანჟელესის მთის ხელოვნების სკოლაში (the Mountain School of Arts in Los Angeles) ერთწლიანი სწავლის კურსის და გენტის, ბელგია უმაღლეს სამხატვრო სკოლაში (the Higher Institute of Fine Arts in Ghent) ორწლიანი კურსის შემდეგ მოიპოვა მაგისტრის წოდება.
მისი ნამუშევრები გამოფენილი ოყო სახვადასხვა დამოუკიდებელ სახელოვნებო სივრცეებში, თანამედროვე ხელოვნების ცენტრებსა და მუზეუმებში. 2005 წელს, მარიოლაინ დაიკმანთან ერთად მან დააარსა ორგანიზაცია Enough Room for Space, რომელიც არის მობილური პლატფორმა დროის სპეციფიკური პროექტებისთვის. 2008 წლიდან თანამშრომლობს Generali Group Strategic Leadership Programmes-ში როგორც აქტიური შუამავალი, კონსულტანტი და Think Tank-ის მონაწილე შესაძლებელი მომავლის სცენარის შექმნაში.


Marjolijn Dijkman


Through her diverse work Marjolijn Dijkman often considers the foundations of how we perceive and experience our surroundings – the conventions and categories which underlie the comprehension, or not, of the world around us. Ranging from photographic archives and films, to landscape interventions and the organisation of exhibitions and experimental residencies, Dijkman’s practice has concerned itself with for example futurology, public space, knowledge organisation, cartography, utopian architecture or environmentalism.

Marjolijn Dijkman graduated from the free media department at the Gerrit Rietveld Academy in Amsterdam in 2001, finished a post graduate course at the Piet Zwart Institute in Rotterdam in 2003 and was for two years a researcher at the Jan van Eyck Academy in Maastricht until 2008. She is a tutor at the Fine Art Department of the MFA AKV St. Joost since 2009.

Maarten Vanden Eynde

(°Leuven, Belgium 12/02/1977) - Lives and works in Rotterdam (NL), Brussels (BE) and Saint Mihiel (FR)
Maarten Vanden Eynde is an artist who has devoted his life to exploring the mysteries of our future past by investigating the concept of Genetology, a self-invented ‘Science of First Things’ (www.genetology.net). His work is situated exactly on the borderline between the past and the future; sometimes looking forward to the future of yesterday, sometimes looking back to the history of tomorrow.
He studied Free Media at the Gerrit Rietveld Academie in Amsterdam, The Netherlands. His postgraduate studies have included a year at the Mountain School of Arts in Los Angeles, USA, and two years at the Higher Institute of Fine Arts in Ghent, Belgium.

His work has been exhibited internationally in independent art spaces, centers for contemporary art and museums of modern art. In 2005 he founded the organisation Enough Room for Space, a mobile platform for site-specific projects, together with Marjolijn Dijkman. Since 2008 he contributes to the Generali Group Strategic Leadership Programmes as an active fascilitator, consultant and participant in Think Tanks in order to create possible future scenarios.

http://www.marjolijndijkman.com/
http://www.maartenvandeneynde.com/

Residency stay of Marjolijn Dijkman and Maarten Vanden Eynde is supported by:

2.5.11

ქეთრინ ჰემელრაიკი / Catherine Hemelryk




შეხვედრა ქეტრინ ჰემელრაიკთან
Meeting with Catherine Hemelryk

19.05.2011, 17:00-20:00


სამხატვრო აკადემიის თავისუფალი სახელოსნო
გრიბოედოვის 22

ქეთრინ ჰემელრაიკი ისაუბრებს პროტესტზე, როგორც ხელოვნების ფორმაზე. იგი განიხილავს ნომედა და გედემინას ურბონასების მიერ ვილნიუსში მოწყობილი პროექტს Pro-Test Lab-ს. პროექტი მოეწყო ლიტვაში საჯარო სივრცის პრივატიზების პერიოდში და ფოკუსირებული იყო კინო ლიეტუვას სიმბლოლურ სივრცეზე. ქეთრინ ჰემელრაიკი აგრეთვე ისაუბრებს პროტესტის, როგორც ხელოვნების ფორმის სხვა მაგალითებზე, როგორიცაა უახლესი დროის კამპანია "გადაარჩინეთ ხელოვნება" (Save the Arts) ბრიტანეთში პასუხად მთავრობის მიერ ხელოვნების და განათლების ფონდის ბიუჯეტის შემცირებაზე. იგი ისაუბრებს არის თუ არა საზღვარი პოლიტიკურ ეპიგრამებს, საჯარო პროტესტსა და აქცია როგორც ხელოვნების ფორმას შორის და რა ხდება, როდესაც ისინი ეფარებიან ერთმანეთს.


Catherine Hemelryk will talk about protest as an art form. She will discuss the Pro-Test Lab steered by Nomeda and Gediminas Urbonas in Vilnius at a time of privatization of public space in Lithuania, whose project used the iconic Cinema Lietuva as its focus. With a nod to the political activism of the 1960s and 70s, she will also talk about other examples of protest as art including the recent Save the Arts campaign in the UK as a result of government cuts to arts funding and education, asking if there is a line between political epigram, protest publicity, action as art and what happens when they overlap.


Disobedience Archive / Disobedience east / Nomeda and Gediminas Urbonas, Pro-test lab archive, 2005-2007, Video Still, Courtesy of the artist.

ქეთრინ ჰემელრაიკი (დაიბადა 1978 წელს რაგბიში, დიდი ბრიტანეთი), დამოუკიდებელი კურატორი. მუშაობს და ცხოვრობს ლონდონში, ნორთემპტონში და რაგბიში.

ქეთრინ ჰემელრაიკმა დაამთავრა ხელოვნების სამეფო კოლეჯის მაგისტრატურა თანამედროვე ხელოვნების კურატორობის განხრით, ასევე დაამთავრა ნიუკასტელის უნივერსიტეტის ბაკალავრიატი ფერწერის განხრით (იგი მონაწილეობდა ერაზმუსის გაცვლით პროგრამაში, VSVU (სამხატვრო აკადემიაში) ბრატისლავაში). ამჟამად სწავლობს პოლიტიკას ღია უნივერსიტეტში.

ქეთრინ ჰემელრაიკი მუშაობს ბრიტანეთის მასშტაბით სახელოვნებო პროექტებზე და ასევე ნახევარ განაკვეთზე Fishmarket Gallery-ში ნორთემპტონში. 2005-2008 წლებში იგი იყო ვილნიუსის თანამედროვე ხელოვნების ცენტრის (CAC Vilnius) კურატორი, სადაც კურატორობდა გამოფენებს, რომელთა შორისაა “ზღაპრები სამოგზაურო ჟურნალიდან” და “მე და ექსტრემალური უნარები”. ის ასევე მუშაობდა CAC TV-სა და Info Lab-თან ერთად, სადაც ხელმძღვანელობდა ხელოვანთა ინტერვენციებს და აწყობდა ჯგუფურ დისკუსიებს. ის აფუძნებდა საკურატორო რეზიდენციებს და უძღვებოდა პროექტებს ჰურნის სასტუმრო მარია კაპელში (Hotel MariaKapel), მაგაცინში (ბელგრადი), ბერლინის გალერეა ანტიე ვაქსში (Galerie Antje Wachs), კურატორობდა საგამოფენო პროგრამებსა და ღონისძიებებს_CPD ბარი წმ. ედმუნდის გალერეაში (Bury St Edmunds Art Gallery) და BCA აღმოსავლეთ ინგლისში. ქეთრინ ჰემელრაიკს რეგულარულად აქვს მოხსენებები და კითხულობს ლექციებს. მის მიერ დაწერილ და რედაქტირებულ ესეებსა და კრიტიკულ სტატიებს შორისაა Channa Boon (გამომცემლობა: Stroom, Siaures Atenai, Estonia Art) მანვე დააარსა Beyond – ინფორმაციის გავრცელების ქსელი ინგლისის აღმოსავლეთ ნაწილისათვის. ის არის წევრი ხელოვანთა საბჭოსი (Arts Council Escalator) და მიღებული აქვს მონაწილეობა პროექტებში: Wysing Arts Centre და Mind Radio.

2011 წელს ქეთრინ ჰემელრაიკი კურატირებს პროექტს, რომელშიც ჩართულია ხუთი სახელმწიფო სახლი (stately home), ხუთი თანამედროვე მწერალი და ხელოვანი ჰეილი ლოკი. იგი ეხება სახლებში პარალერული სამყაროების ინტეგრირებას.


Catherine Hemelryk (Born 1978 in Rugby, UK) independent curator, lives and works in London, Northampton and Rugby.

Catherine Hemelryk holds an MA Curating Contemporary Art from the Royal College of Art, London, and BA (hons) Fine Art from Newcastle University (with an Erasmus Exchange to VSVU Bratislava). She is currently studying Politics at the Open University.

Catherine Hemelryk is an independent curator with projects across the UK and Europe as well as Curator three days a week at the Fishmarket Gallery in Northampton. She was Curator at CAC Vilnius from 2005-2008 where she curated exhibitions including Tales From the Travel Journal vol. I and Extreme Crafts. She also worked with CAC TV and the Info Lab, commissioning artist interventions and establishing a Discussion group. She has undertaken curatorial residencies and curated projects at Hotel MariaKapel in Hoorn, Magacin in Belgrade, Galerie Antje Wachs in Berlin and has curated programmes of exhibitions, events and CPD for Bury St Edmunds Art Gallery and BCA in the East of England. Catherine regularly gives talks and lectures and has edited and written essays and performance writings and reviews for publications including Channa Boon published by Stroom, Siaures Atenai, Estonia Art and has established Beyond, an information distribution network for the East of England. She is an Arts Council Escalator Artist and has participated in projects at Wysing Arts Centre and Mind Radio.

In 2011 she is curating a project with five stately homes, five contemporary writers and artist Hayley Lock, embedding parallel worlds within the houses.

Residency stay of Catherine Hemelryk is supported by:
Arts Council England