30.3.11

ფილიპინ ჰოგენი და ბანუ ჯენეტოგლუ / Philippine Hoegen & Banu Cennetoglu


გამოფენა და დისკუსია ხელოვანთა წიგნებზე

Exhibition and discussion about artists's books


20.04.2011, 18:00

ლიტერატურის მუზეუმი

მისამართი: ჭანტურიას ქ. 8

Literature Museum

Address: Chanturia St. 8


ხელოვანთა წიგნები წარმოადგენს ხელოვნების ნიმუშს წიგნის სახით. ისინი ხშირად პატარა ტირაჟით გამოიცემიან და ზოგჯერ კი ერთ “უნიკალურ” ობიექტს წარმოადგენენ (ვიკიპედია).

საღამოზე წარმოდგენილი იქნება Bent Books-ის (წიგნების სერია თურქეთიდან) და ქართველ ხელოვანთა მიერ შექმნილი ხელოვანთა წიგნების კოლექცია, რომელიც მოიცავს როგორც ახალ, ასევე ძველ წიგნებს. დამატებით ნაჩვენები იქნება ხელოვანთა წიგნები BAS- ის და გეოეარის/არქიდრომის კოლექციიდან.


ბანუ ჯენეტოგლუ და ფილიპინ ჰოგენი გააკეთებენ მოკლე ისტორიულ მიმოხილვას ხელოვანთა წიგნებთან მიმართებაში, ასევე ისაუბრებენ თავიანთ გამოცდილებაზე ამ სფეროში. დიალოგში მოწვეული იქნებიან ადგილობრივი ხელოვანები, რათა გაგვიზიარონ თავიანთი დამოკიდებულება, მიდგობა ამ მედიისადმი და დააფიქსირონ თავიანთი პოზიცია ლოკალურ კონტექსტში.


ხელოვანთა წიგნებს მიძღვნილი ღონისძიების ინიციატორები არიან ბანუ ჯენეტოგლუ და ფილიპინ ჰოგენი (Bent Artists' Books-ის რედაქტორები) გეოაერთან თანამშრომლობით.



“Artists’ books are works of art realized in the form of a book. They are often published in small editions, though sometimes they are produced as one-of-a-kind objects referred to as “uniques” (Wikipedia).

On view, will be the complete Bent Books (a series of artists’ books from Turkey), and a collection of artists’ books made by artists in Tbilisi both recently and in the past. Additionally there will be artists’ books from the BAS and GeoAIR/Archidrome archives.


Banu Cennetoglu and Philippine Hoegen will hold a brief introduction to the history and context of artists’ books as they have experienced them. Then they will invite the artists’ present for an exchange with the audience on their books, their approaches to the medium and its position in the local context.


This event about artists’ books is initiated by Banu Cennetoglu and Philippine Hoegen, editors of Bent Artists’ Books, in collaboration with GeoAIR.



ბანუ ჯენეტოგლუ მუშაობს ფოტოგრაფიის, ინსტალაციის და ბეჭდვითი მედიის დარგში. ფსიქოლოგიაში ბაკალავრის წოდების მიღების შემდეგ, იგი სწავლობდა ფოტოგრაფიას პარიზში, 2002-2003 წლებში იმყოფებოდა რაიკსაკადემიის ხელოვანთა რეზიდენციაში, ამსტერდამი. 2006 წელს მისი ინიციატივით სტამბულში დაარსდა BAS, სახელოვნებო-საპროექტო სივრცე, რომელიც ორიენტირებულია ხელოვანთა წიგნების და ბეჭდვითი მასალების შეგროვებასა და წარმოებაზე.

მისი ბოლო დროის გამოფენების სიაშია პერსონალური გამოფენა Guilty Feet Have Got No Rhythm, ბაზელის Kunsthalle-ში; Sample Sale, გალერეა Rodeo, სტამბული; მანიფესტა 8 (შირი ზინთან ერთად); ვენეციის 53-ესაერთაშორისო ბიენალე, თურქული პავილიონი (აჰმეტ ოგუტთან ერთად); სტამბულის მე-10 ბიენალე; ათენის 1 ბიენალე. ბანუ ჯენეტოგლუ ცხოვრობს და მუშაობს სტამბულში.

ფილიპინ ჰოგენი მუშაობს ფოტოგრაფიის, ვიდეოს, ინსტალაციის, ტექსტის და ბეჭდვითი მედიის დარგში. იგი სწავლობდა ჰააგის სამეფო სამხატვრო აკადემიაში და მიიღო მაგისტრის დიპლომი პიტ ზვარტის ინსტიტუტში როტერდამი. 2004-2007 წლებში იგი ცხოვრობდა და მუშაობდა სტამბულში და იყო თანაინიციატორი ხელოვანთა წიგნების სერიისა სახელად Bent. მან დააარსა Calcite Revolt -პროფესიული გაცვლის პლატფორმა ხელოვანების, კურატორებისა და თეორეტიკოსებისათვის. იგი ასწავლის წმ. ჟუსტის აკადემიაში, დენ ბოშში, ჰოლანდია.

მისი უახლესი პუბლიკაციასუპერსტრუქტურა”, კაროლინ სტიკერთან თანამშრომლობით, გამოცემული იქნა დორსკი მუზეუმის, ნიუ პალცი, ნიუ იორკი და ნიუ იორკის სახელმწიფო უნივერსიტეტის მიერ მათ გამოფენასთან "Inscription" ერთად. ფილიპინ ჰუგენი ცხოვრობს და მუშაობს ამსტერდამში.

Banu Cennetoglu works with photography, installation and printed matter. After having a B.A in Psychology, she studied photography in Paris. Between 2002-2003 she was an artist in residence at the Rijksakademie, Amsterdam. In 2006 she initiated BAS, a project space in Istanbul focusing on collection and production of artists’ books and printed matter. Her recent exhibitions include Guilty feet have got no rhythm. / Kunsthalle Basel, Manifesta 8, Sample Sale / Rodeo, Istanbul, 53rd Venice Biennial, The Pavilion of Turkey (with Ahmet Ogut), 10th Istanbul Biennial, 1st Athens Biennial. Cennetoglu lives and works in Istanbul.

Philippine Hoegen lives in Amsterdam. She studied at the Royal Art Academy in The Hague and obtained a masters degree at the Piet Zwart Institute in Rotterdam. From 2004 to 2007 she lived and worked in Istanbul and co-initiated with BAS the series of artists’ books called Bent. She is founder and board member of Calcite Revolt, a platform for professional exchange for artists, curators and theorists. She is a tutor at the St Joost Academy in Den Bosch, NL. She works with photography, video, installations, text and printed matter. Her most recent publication, a collaboration with Carolien Stikker, is "Superstructure", published by the Dorsky Museum, New Palz, NY and the State University of New York in conjunction with our exhibition "Inscription".


Open Call for Artists' Books!!!

მოგვაწოდეთ ხელოვანთა წიგნები!!!!


ხელოვანთა წიგნები წარმოადგენს ხელოვნების ნიმუშს წიგნისსახით. ისინი ხშირად პატარა ტირაჟით გამოიცემიან და ზოგჯერკი ერთუნიკალურობიექტს წარმოადგენენ (Wikipedia).

ხელოვანებო საქართველოდან, რომლებიც მუშაობთ ამ სფეროში,გთხოვთ გამოგვიგზავნოთ თქვენი წიგნები გამოსაფენად.

ყველა მიღებული წიგნი წარდგენილი იქნება გამოფენაზერომელიც გაიხსნება თბილისში 20 აპრილს.
გამოფენა ტარდება ბანუ ჯენეტოგლუ (თურქეთი) და ფილიპინჰოგენის (ნიდერლანდები) ინიციატივით
(Bent Books რედაქტორები), GeoAIR-თანთანამშრომლობით.

გამოფენაზე ასევე წარდგენილი იქნება BAS-ის კოლექციიდანარჩეული წიგნები და პუბლიკაციები.

წიგნების მოწოდებისთვის დაგვირეკეთ 899677307. ჩვენიმისამართია: GeoAIR-ის ოფისი, ძმები ზუბალაშვილების . 56/54შორის.

დამატებითი ინფორმაციისთვის დაგვიკავშირდით:
GeoAIR: infogeoair@gmail.com, ტელეფონი: 899677307
გამოფენის შემდეგ თქვენი წიგნები, თბილისში GeoAIR-ისარქივის (Archidrome) ან/და სტამბულში BAS-ის არქივის ნაწილიგახდება. სხვა შემთხვევაში დაგიბრუნდებათ უკან, რისთვისაცგთხოვთ თან დაურთოთ თქვენი კოორდინატები.


//////////////

Open Call for Artists' Books!!!

Opening on the 20nd of April, there will be an exhibition of artists' books in Tbilisi.

"Artists' books are works of art realized in the form of a book. They are often published in small editions, though sometimes they are produced as one-of-a-kind objects referred to as "uniques"."http://en.wikipedia.org/wiki/Artist's_book

We hereby invite artists from Caucasus region who work in this medium to send in a copy of their artist's book.

All received books will be included in the exhibition. The exhibition is initiated by Banu Cennetoglu and Philippine Hoegen, editors of Bent Artists' Books*, in collaboration with GeoAIR*. The exhibition will also include a selection of books from the BAS* collection and publications.

* http://www.facebook.com/group.php?gid=36676827213&ref=ts

* http://www.b-a-s.info/bas/bent_en.html

* .b-a-s.info

* www.geoair.blogspot.com

For delivering the books please contact Sophia Lapiashvili on the number +99599677307

GeoAIR office is on Zubalashvulebi street between 54 and 56.

After the exhibition your book can become part of the GeoAIR archive in Tbilisi or it can become part of the BAS archive in Istanbul. Alternatively it can be sent back to you. In this case please add sufficiently stamped envelope with your name and address.

For more information please contact:

Infogeoair: infogeoair@gmail.com or Philippine Hoegen: p.c.hoegen@gmail.com


Residency stay of Banu Cennetogly is supported by:
Open Society Institute, Arts and Culture Network Program

Residency stay of Philippine Hoegen is supported by:
Fonds BKVB

22.2.11

ანჟელა ჰარუტუნიანი / Angela Harutyunyan


საუბარი: ისტორიის შუალედური სივრცეები: ბოდიარტის და პერფორმანსის პრაქტიკის ქრონოლოგია

Talk: Interstices of History: A Timeline of Body Art and Performance Practices


02.03.2011, 18:00


ფონდი ღია საზოგადოება საქართველო

Open Society Georgia Foundation

მისამართი: ჭოველიძის ქ. 10

Address: Chovelidze St. 10

მის პრეზენტაციაში ანჟელა ჰარუტუნიანი შეეხება კოლაბორაციულ კვლევით პროექტს განხორციელებულს ჯოანა სოკოლოვსკასთან, თეუშ ლოგართან, ვესნა მადძოსკისთან, ვარდან აზათიანთან და ეშტერ ლაზართან ერთად, რომლის სათაური იყო ‘აღმოსავლეთ ევროპის და ყოფილი საბჭოთა კავშირის ბოდიარტის და პერფორმანსის პრაქტიკის ქრონოლოგია’. ეს პროექტი განიხილავს მეთოდოლოგიურ და ხელოვნების ისტორიოგრაფიულ ფართო პრობლემებს, რომელსაც ეფუძნება ანჟელა ჰარუტუნიანის შრომები. ეს არის რამოდენიმე ხელოვნების კურატორის და ისტორიკოსის კოლაბორაციული გამოცემა მისი (ანჟელას) ხელშეწყობით. იგი წარმოაგენს როგორც მეთოდოლოგიურ თხრობას ასევე პოლიტიკურ და მხატვრულ ქრონოლოგიას, რომელიც მოიცავს 1949-2007 წლების პერიოდს. ამ პროექტში გადაიკვეთება ანჟელა ჰარუტუნიანის საქმიანობის ორი მთავარი სფერო - ხელოვნების ისტორიის კვლევა და კურატორობა: ხელოვნების ისტორიის წერა ვლინდება როგორც კურატორობის ხერხი და კურატორობა, წარმოისახება როგორც ისტორიულად გამყარებული გამოცდილება.


In her presentation Angela Harutyunyan will refer to a collaborative research project conducted with Joanna Sokolowska, Tevz Logar, Vesna Madzoski, Vardan Azatyan and Eszter Lazar and entitled ‘A Timeline of Performance and Body art Practices from Eastern Europe and Former USSR’. This project epitomizes the larger methodological and art historiographical concerns that inform Angela Harutyunyan’s work. It is a collaborative publication with several art curators and historians facilitated by her. It constitutes a methodological narrative as well as political and artistic timelines encompassing the period between 1949-2007. In this project, the two main areas of Angela Harutyunyan’s practice - art history research and curating - intersect: art history writing comes out as a mode of curating, and curating appears as a historically grounded practice.



I Love you Life, Nona and Pasha, installation, St. Petersburg, 1991

Courtesy: Maria Koldovskaya's Archive



ანჟელა ხარუტუნიანი არის ხელოვნების ისტორიკოსი და კურატორი. 2009-2010 წლებში იყო ასისტენტ-პროფესორი და ხელოვნების პროგრამის დირექტორი კაიროს ამერიკულ უნივერსიტეტში. მას საერთაშორისო მასშტაბით გამოქვეყნებული აქვს სტატიები საკითხებზე დაკავშირებული პოსტ-საბჭოთა ხელოვნებასთან და კულტურასთან, განსაკუთრებული აქცენტით - თანამედროვე ხელოვნება სომხეთში. იგი არის კურატორი მრავალი გამოფენისა, როგორიც არის საზოგადო_მედია_სივრცე (Public_Media_Space, ACCEA, ერევანი, 2004), შენთან მოახლოება შენთან არყოფნისთვის (Cominig to You Not to Be With You (WOW, ერევანი, სომხეთი, 2008)), Accretions (გალერეა Skuc, ლუბლიანა, სლოვენია, 2010) და AccretionsII (თანამედროვე ხელოვნების მუზეუმი, ლოძი, პოლონეთი).

2006 წლიდან ანჟელა ხარუტუნიანი სომხეთის ხელოვნების კრიტიკოსთა საერთაშორისო ასოციაციასთან (AICA-Armenia) ერთად არის ერევანში ხელოვნების კურატორების საზაფხულო სემინარების და წელიწადში ორჯერ კრიტიკული და კურატორული სწავლების პროგრამების თანაორგანიზატორი. იგი იყო თანარედაქტორი მრავალი საერთაშორისო ანთოლოგიისა, მათ შორის საზოგადო სფეროები სოციალიზმის შემდეგ (Public Spheres After Socialism, 2008, მალკომ მაილსთან და კატერინ ჰორშელმანთან ერთად) და წმინდა ეჯნების წიგნი: ღალატის სახელმძღვანელო (The Book of St. Ejneb: Manual for Treason, არას ოზგუნთან ერთად, 2011 წელს მე-10 შარჯას ხელოვნების ბიენალესთვის).

Angela Harutyunyan is an art historian and curator. In 2009-2010 she was Assistant Professor and Art Program director at the American University in Cairo. She has published internationally on issues related to post-Soviet art and culture, and specifically, contemporary art in Armenia. She has curated several shows such as Public_Media_Space (ACCEA, Yerevan, 2004) , Coming to You Not to Be With You (WOW, Yerevan, Armenia, 2008), Accretions (Skuc Gallery, Ljubljana, Slovenia, 2010) and Accretions II (Museum of Contemporary Art, Lodz, Poland).

Since 2006 she is the co-organizer of the Summer Seminars for Art Curators in Yerevan and the bi-annual Program of Critical and Curatorial Studies within AICA-Armenia. She has co-edited several international anthologies, including Public Spheres After Socialism (2008, with Malcolm Miles and Katheryn Horschelmann) and The Book of St. Ejneb: Manual for Treason with Aras Ozgun for the 10th Sharjah Art Biennial in 2011.


Residency stay of Angela Harutynyan is supported by:
Open Society Institute, Arts and Culture Network Program


30.1.11

ანა სმოლაკი / Anna Smolak


საუბარი: თეთრი კურდღლის კვალდაკვალ!

Talk: Follow the White Rabbit!


11.02.2011, 19:00


თანამედროვე ხელოვნების ცენტრი – თბილისი

Center of Contemporary Art –Tbilisi (CCAT)

მისამართი: დ. აბაშიძის ქ. 10

Address: D. Abashidze str. 10

თანამედროვე ხელოვნების ერთი-ერთი თვისება, ინტერაქტიულობა (ურთიერთქმედება) განსაკუთრებით აახლოებს მას ბავშვებთან. ეს თვისება ამცირებს მანძილს ნამუშევრსა და მაყურებელს შორის და აიძულებს დამთვალიერებელს გახდეს ნამუშევრის ნაწილი. უცნაურია, მაგრამ მოზრდილ ადამიანებს გაციელბით უფრო გვიჭირს ასეთ სიტუაციასთან გამკლავება. მუზეუმში, თექის ჩუსტების ტარებით შებოჭილნი, ჩვენ გაუბედავად ვმოძრაობთ საგამოფენო სივრცეებში, ვუპირისპირებთ ჩვენს ცოდნას მსოფლიოს შესახებ და ფორმებს, რომელთა გაგება გვიჭირს. ჩვენ ხშირად ვართ უსუსურნი, როდესაც ვრჩებით უახლესი დროის ხელოვნების პირისპირ.


ბავშვებისთვის, მათი სპონტანურობის წყალობით, უფრო იოლია დააკმაყოფილონ თანამედროვე ხელოვნების მოთხოვნები, მათ ძალუძთ შევიდნენ მაყურებლის და ხელოვნების ნიმუშს შორის სიმბიოზურ, დინამიურ ურთიერთობაში. ბავშვების ხელოვნებაში მონაწილეობის აუცილებლობა აშკარაა. როდესაც ხელოვნების ნიმუშთან კონტაქტი დგება, ჩვენ ვმდიდრდებით ახალი განცდით, და ყოველი განცდა, გადატანილი რეფლექსიაში, გვმატებს თვითშემეცნების ახალ ნაწილაკს.


ხელოვნება გვასწავლის აბსტრაქტულ აზროვნებას, რომლის მეშვეობითაც ვითარდება ჩვენი შემეცნების და განმარტების უნარი. ვინაიდან ხელოვნება იყენებს მოტივებს და ვიზუალურ სახსრებს ყოველიდღიური ცხოვრებიდან, ეს უადვილებს ბავშვებს გაიგონ და სახელი დაარქვან მას. ამავდროულად, ირჩევს რა მოვლენას სტიმულების უსასრულო რაოდენობიდან, ხელოვნება გვაჩვევს კონცენტრაციას და კრიტიკულ აზროვნებას.


ანა სმოლაკის საუბრის თემაა მისი თაკურატორობით ორგანიზებული გამოფენა “თეთრი კურდღლის კვალდაკვალ!”, რომელიც ჩატარდა კრაკოვში, თანამედროვე ხელოვნების გალერეა Bunkier Sztuki -ში 2010 წლის სექტემბერ-ოქტომბერში. გამოფენის მოწყობის მიზანი ბავშვების მხრიდან კულტურულ ღონისძიებებში ჩართვის უზარმაზარი საჭიროება გახლდათ. საუბარი განიხილავს ამ მოვლენასთან და თემასთან დაკავშირებულ სამ საკითხს: კურატორის როლი, გამოფენის საგანმნათლებლო-შემეცნებითი დანიშნულება, ხელოვანების და ხელოვნების ნიმუშის მიზანი.



Contemporary art has a characteristic which makes it particularly close to children: it invites interaction. It shortens the distance between the work and the audience, causing the spectator to become a part of the work. Paradoxically, it is much harder for us grown-ups to find ourselves in such a situation. Burdened with the memory of the felt slippers worn in museums, we shilly move around the gallery, confronting our knowledge about the world with forms which are difficult to understand. We often remain helpless, when faced with the offering of the most recent art...


However, children - thanks to their spontaneity - find it much easier to meet the expectations of contemporary art; they are capable of entering a symbiotic, extraordinarily dynamic relation between the audience and the work. What can art offer in exchange? The necessity for children to participate in art seems obvious. When in contact with a work of art, we become enriched with new experiences, and each experience, digested into a reflection, brings another piece of self knowledge.


Art teaches abstract thinking, through which it develops our perceptive and interpretative powers. Because art uses motives and visual means present in everyday life, it makes it easier for children to name it and to understand it. At the same time, by selecting phenomena from an infinite number of stimuli, it teaches concentration and critical thinking.


In her talk Anna Smolak's will focus on an exhibition for children Follow the White Rabbit!, which took place during 09.-10.2010 at Bunkier Sztuki Contemporary Art Gallery, Krakow. The exhibition has been organised to meet the tremendous demand for encouraging active participation in culture by children. Talk will point out three main issues, which where important for this exhibition: curators role, importance of educational practice in term of mediating contemporary art and purpose/ intention of an artwork.

http://www.bunkier.art.pl/en/exhibitions/show/130

Photos © Rafal Sosin


ანა სმოლაკი (დაიბადა 1976 წ.), კურატორი. დაამთავრა ხელოვნების ისტორიის ფაკულტეტი იაგიელონიის უნივერსიტეტში კრაკოვში (The Jagiellonian University), ასევე ასპირანტურა კულტურულ დიპლომატიაში კოლეგიუმ სივიტას უნივერსიტეტში (Collegium Civitas) და ადამ მიცკევიჩის ინსტიტუტში ვარშავაში. 2004 წლიდან იგი მუშაობს გალერეა Bunkier Sztuki კრაკოვში. მანამდე იგი უძღვებოდა კერძო გალერეას “Sito”, რომელიც ხელს უწყობდა ახალგაზრდა მხატვრებს. იგი იყო თანაკურატორი პროექტისა “ტრანსკულტურა” (2006-2008). 2008 წელს მან ორგანიზება გაუწია საერთაშორისო კონფერენციას ევროპული წლის კულტურათაშორისი დიალოგის ფარგლებში სათაურით: “ტრანსკულტურა: XXI საუკუნის ხელოვნება და მიმდინარე რეალობა”. იგი იყო თანაკურატორი გამოფენისა “თეთრი კურდღლის კვალდაკვალ”, რომელიც შეისწავლიდა ბავშვების მიერ თანამედროვე ხელოვნების აღქმის საზღვრებს (2010). მან მიიღო მონაწილეობა ხელოვნების კურატორების საზაფხულო სემინარში “პოსტ სოციალიზმი და მედია ტრანსფორმაცია: რეპრეზენტაციის სტრატეგიები” (AICA; ერევანი, სომხეთი, 2007) და სემინარში “გალიცია. ევროპის ისტორიული რეგიონი” (საერთაშორისო კულტურული ცენტრი; კრაკოვი-ლვოვი, 2001). იგი განსაკუთრებით დაინტერესებულია პროექტებით, რომლებშიც ჩართულია სხვადასხვა დისციპლინები.

ანა სმოლაკის ყოფნა GeoAIR-ის რეზიდენციაში არის მისი პროექტის ღრმა კვლევის ნაწილი, რაც მოიაზრებს ხელოვანთა სახელოსნოების სტუმრობას და უახლესი დროის ხელოვნების გაცნობას, რომელიც ხშირად წარმოიშობა ოფიციალური იდიომების საწინააღმდეგოდ, ინსტიტუციონალური ჩარჩოების მიღმა და, რომელიც ძალზედ მგრძნობიარედ რეაგირებს სულ მცირე სოციალურ ცვლილებებზეც კი. ამ კვლევების შედეგი იქნება კავკასიის რეგიონის თანამედროვე ხელოვნების გამოფენა გალერეაში Bunkier Sztuki,, რომელიც ასევე გავრცელდება კრაკოვის საზოგადოებრივ სივრცეში.


Anna Smolak (born 1976), curator. Graduated from the Jagiellonian University in Krakow, faculty History of Art as well as Cultural Diplomacy Postgraduate Studies at the Collegium Civitas and Adam Mickiewicz Institute in Warsaw. From 2004 working for the Contemporary Art Gallery Bunkier Sztuki in Krakow. Before she had run private “Sito” Gallery promoting young artists. Co-curator of the TRANSKULTURA project (2006-2008). In 2008 she organized international conference accompanying European Year of Intercultural Dialogue entitled “Transkultura: Art and Fluid Reality of the XXI Century”. Co-curator of the “Follow the White Rabbit” exhibition exploring the bounds of children’s perception of contemporary art (2010). She took part in the International Summer Seminar for Art Curators “Post Socialism and Media Transformations: Strategies of Representation” (AICA; Yerevan, Armenia, 2007) and “Galicia. Historical region of Europe” seminar (International Cultural Center; Krakow-Lviv, 2001). She is particularly interested in projects that involve different disciplines.

Anna Smolak’s stay at GeoAIR residency is part of her in-depth research project based on studio visits to source the most up-to-date art, which, frequently, is created in opposition to the official idiom, outside of the institutional framework, and which reacts most sensitively to even the least social changes. The result of the research is an exhibition of contemporary art from Caucasus region at Bunkier Sztuki Contemporary Art Gallery, which will also make use of public spaces in Kraków.


ანა სმოლაკის კვლევითი პროექტის და გეოეარის რეზიდენციაში სტუმრობის მხარდამჭერები არიან:/ Anna Smolak's research project and residency stay at GeoAIR is supported by: Adam Mickiewicz Institute and the European Cultural Foundation (ECF) in collaboration with the Open Society Institute (OSI) through the STEP beyond Travel grants:






4.1.11

პელინ ტანი / Pelin Tan

ნორმალიზაცია ან.... რაიმე ალტერნატივა?

Normalization or... any Alternative?


22.01.2011, 17:00


გიორგი ლეონიძის სახ. სახელმწიფო ლიტერატურის მუზეუმი

Giorgi Leonidze State Literature Museum

მისამართი: ჭანტურიას ქ. 8

Address: Chanturia St. 8


უკანასკნელი ათი წლის მანძილზე, ქალაქი სტამბული აწყდება ურბანული სივრცეების გაშმაგებულ ტრასფორმაციას სახელმწიფოს მხრიდან, მუნიციპალიტეტის ინიციატივით და გლობალური კერძო ინვესტიციებით. უფრო მეტიც, ყოველწლიურად ფართოვდებიან სახელოვნებო ინსტიტუციები და კერძო მუზეუმები; და დამოუკიდებელი სივრცეები კარგავენ თავიანთ სივრცეებს. და მაინც, ესეთ უზარმაზარ ქალაქში არ არის საკმარისი დამოუკიდებელი სივრცეები, ინსტიტუციები დამოუკიდებელი ხელოვანებისთვის, ჯგუფებისთვის და კურატორებისთვის.

რა გლობალური და ლოკალური ზეგავლენა აქვს სტამბულის საერთაშორისო ბიენალეს ქალაქში სახელოვნებო სივრცეებზე? ვინ ნახულობს სარგებელს ასეთი ინტენსიური ინტიტუციონალიზმით? რა სისულელე იყო “European Cultural Capital Project of Istanbul” (სტამბულის ევროპული კულტურული დედაქალაქის პროექტი) 2010 წელს?

როგორც ორგანო, ძალა, რას გულისხმობს სახელოვნებო ინსტიტუცია/სივრცე ურბანულ სივრცეში?

პრეზენტაცია შეეხება უკანასკნელი ათი წლის მანძილზე სტამბულის განვითარებას კულტურის სფეროში, ურბანულ ტრანსფორმაციასა და ცვლილებებთან მიმართებაში. პრეზენტაცია იქნება პროექცია და ქალაქ თბილისის კონტექსტში დასვამს შეკითხვას: სჭირდება თუ არა ქალაქს ბიენალე? როგორი უნდა იყოს მუნიციპალიტეტის კულტურული პოლიტიკა? როგორი უნდა იყოს ხელოვანების მიერ ინიცირებული დამოუკიდებელი სივრცეების მომავალი?

ავირჩევთ თუ არა ხელოვნების და კულტურის ნორმალიზაციის გზას, რომელსაც ახალი ინსტიტუციები ჩაუდგებიან სათავეში თუ არსებობს რაიმე ალტერნატივა?

საუბრის ენა: ინგლისური, ქართული თარგმანით


In last ten years, the city of Istanbul is facing a rabid transformation of urban spaces by state-led, municipality initiations and global private investments. Moreover, art institutions and private museums are expanding each year; and independent spaces loose their spaces. Still, there are not enough independent spaces, institutions for independent artists, groups and curators among this expansion in such a huge city.

What is the global and local affects of international Istanbul biennial on the art spaces in the city? Who benefits in such intense of institutionalism? What was the crap of “European Cultural Capital Project of Istanbul” in 2010?

As an agency, what does an art institution/space means in urban space?

The presentation will be about the last ten years developments in the cultural field of Istanbul in relation to urban transformation and changes.The presentations will be a projection and will ask questions for the city of Tbilisi: Does a city need a biennial? What should be the cultural policy of the municipality? What should be the future of independent spaces of artist initiations?

Would we choose to go into normalization of art and culture led by new institutions or is there any alternative?

Language: English with Georgian Translation


პელინ ტანი არის სოციოლოგი და ხელოვნებათმცოდნე (დაიბადა 1974 წ.) 2001-2010 წლებში იგი იყო მკვლევარი სტამბულის ტექნიკურ უნივერსიტეტში, სოციოლოგიური მეცნიერების ინსტიტუტში. 2011 წელს პელინ ტანი მიწვეულია მასაჩუსეტის ტექნოლოგიების ინსტიტუტში, არქიტექტურის და დაგეგმარების სკოლაში, არქიტექტურის განყოფილების ACT (ხელოვნება, კულტურა და ტექნოლოგიები) პროგრამის მკვლევარ თანამშრომელად. მანამდე იგი იყო ნიურნბერგის სამხატვრო აკადემიაში არქიტექტურის და ურბანული კვლევების სამაგისტრო პროგრამაში მოწვეული პროფესორი (2008); ასევე მოწვეული ლექტორი ბერლინის ტექნიკური უნივერსიტეტის, ხელოვნების ისტორიის ფაკულტეტზე (2006-2007), და ტრიერის უნივერსიტეტში (2004). ტანი ამჟამად მუშაობს პუბლიკაციაზე “უპირობო (უსაზღვრო) მასპინძლობა და არქიტექტურა” (გამოქვეყნდება) და არის თანარედაქტორი (სეზგინ ბოინიკთან ერთად) პუბლიკაციისა დისკუსია საზოგადოებრივ სივრცეზე თანამედროვე ხელოვნებაში (Güncel Sanatta Kamusal Alan Tartışmaları (2007). იგი ასევე არის თანამედროვე ხელოვნების ჟურნალის Muhtelif-ის რედაქტორი და ავტორი სტატიებისა ისეთი გამოცემებისთვის, როგორებიცაა: გახდე სტამბული. ენციკლოპედია (Becoming Istanbul, An Encyclopedia (2008); როდესაც ნივთები ჩრდილს არ ტოვებენ (ბერლინის მე-5 ბიენალეს კატალოგი) (When Things Cast No Shadow (2008); გადატვირთული მეგასტრუქტურა (Megastructure Reloaded (2008) და თანამედროვე ხელოვნება თურქეთში: 1986-2006 (Contemporary Art In Turkey: 1986–2006 (2007).

პელინ ტანი არის სტამბულში DEPO-ს კურატორული საკონსულტაციო საბჭოს წევრი. იგი იყო კურატორი კვლევებზე დაფუძნებული მრავალი პროექტის და გამოფენის, რომლებიც თანამედროვე ხელოვნებისთვის ისეთ მნიშვნელოვან თემებს განიხილავს როგორებიცაა: ურბანული ადგილმდებარეობა და სოციალური კონფლიქტები; ალტერნატიული საგანმანათებლო ფორმატები; ინსტიტუციონალური კრიტიკა; სოციალური დამატებითი ღირებულება და გავრცელება.

2011 წელს პელინ ტანი იმუშავებს აზიაში არსებულ სახელოვნებო სივრცეების და შრომის კვლევით პროექტზე; იგი არის რედაქტორი სპეციალური გამოცემისა, მიძღვნილი სოციალური დამატებითი ღირებულების თემას; დამოუკიდებელი პედაგოგი და კურატირებას უწევს კნუტ ასდამის პერსონალურ გამოფენას (ივნისი, DEPO).

პელინ ტანი დაფუძნებულია სტამბულში, მუშაობს ტრანსლოკალურად.


Pelin Tan is a sociologist and art historian. She was a researcher at the Institute of Social Sciences, Istanbul Technical University, Istanbul (2001-2010). Tan is a research fellow in Spring 2011 at the ACT (Art, Culture, and Technology) program of the Department of Architecture – School of Architecture and Planning, Massachusetts Institute of Technology. Previously she was a guest professor at the Academy of Fine Arts, Architecture and Urban Research MA Program, Nuremberg (2008); and guest lecturer at the History of Art Departments at the Technical University, Berlin (2006–2007) and Trier University, Trier (2004). Tan is currently working on the publication Unconditional Hospitality and Architecture (forthcoming) and co-edited (with Sezgin Boynik) the publication Güncel Sanatta Kamusal Alan Tartışmaları [Public Space Discussion in Contemporary Art] (2007). She is also editor of Muhtelif contemporary art magazine, and has contributed to numerous publications including: Becoming Istanbul, An Encyclopedia (2008); When Things Cast No Shadow (catalog, 5th Berlin Biennale) (2008); Megastructure Reloaded (2008); and Contemporary Art In Turkey: 1986–2006 (2007).

She is a member of the curatioral advisory board of DEPO Istanbul. Tan curated several research-based projects and exhibitions that are consisting of issues in contemporary art: Urban localities and social conflict, Alternative education formats, Institutional criticism, Social surplus value and dissemination. For 2011, Tan is working on a research project of artist run-spaces in Asia and labor; editing a special issue on social surplus, freelance teaching and curating Knut Asdam Solo show (June, DEPO).

Pelin Tan is based in Istanbul, works trans-locally.

www.tanpelin.blogspot.com




Residency stay of Pelin Tan is supported by:

Open Society Institute, Arts and Culture Network Program

16.12.10

ვალტ ვან ბეკი / Walt Van Beek



საუბარი ხელოვანებთან: ვალტ ვან ბეკი / ინგე ვანდენსანდე

Artists Talk: Walt Van Beek / Inge Vandensande

24.12.2010, 18.00

გეოეარი სტუმრად თბილისი სტუდიაში

GeoAIR visiting Tbilisi Studio

მისამართი დადიანის ქ. 20
Address: Dadiani Str. 20

http://www.tbilisistudio.org/


ვალტ ვან ბეკი - ბელგიელი ხელოვანი, ცხოვრობს და მუშაობს ბრიუსელში. 2009 წლის დასაწყისში ვალტ ვან ბეკმა დააარსა WaiWai Space, დამოუკიდებელი სახელოვნებო სივრცე ბრიუსელის ცენტრში იმ მიზნით, რომ გარდა საკუთარი ნამუშევრებისა ეჩვენებინა სხვა ხელოვანების ნამუშევრებიც და ეთანამშრომლა სხვა სახელოვნებო სივრცეებთან.

ინგე ვანდენსანდე - გრაფიკოს დიზაინერი, ცხოვრობს და მუშაობს ბრიუსელში. ინგე ვანდენსადი უძღვება პროექტს M’ATUVU, რომელიც არის ადგილი საინტერესო ღონისძიებებისთვის, გამოფენებისთვის, კონცერტებისთვის ან რაიმე სხვისთვის ბრიუსელის ცენტრში მაღაზიის ვიტრინაში.


საუბრის ენა: ინგლისური, ქართული თარგმანით


Walt Van Beek
- artist, lives and works in Brussels. founder of WaiWai Space, an independent art space in the centre of Brussels with the intention to show his own work, works by other artists and to collaborate with other venues.

Inge Vandensande - Graphic designer, lives and works in Brussels. Runs the project M’ATUVU, a place for cool events, exposition, concert or whatever in funky shop window in Brussels city center.

language: English with Georgian Translation

http://www.waiwaispace.blogspot.com/

http://www.matuvubxl.be/



ვალტ ვან ბეკი (დაიბადა 1981 წ. ანტვერპენში), ბელგიელი ხელოვანი, ცხოვრობს და მუშაობს ბრიუსელში.

ვალტ ვან ბეკი სწავლობდა ინტერიერის დიზაინს, ვიდრე ბრიუსელის ცენტრში სადიზაინო სტუდიას WoutWalt (ვალტ ვან ბეკის და ვოუტერ დე რაევეს კრეატიული დუეტი) დააარსებდა. მათი ადრეული ნამუშევრები ძირითადად საკუთარი პროექტების რეალიზაციაზე იყო დაფუძნებული, მალე კი კულტურის სფეროში მომუშავე სხვადასხვა კლიენტების შეკვეთებიც მოყვა (Bozar, Zinneke, VICE…). WoutWalt მუშაობს ვიზუალურ პროექტებზე, ატარებს ლექციებს, აკეთებს ინსტალაციებს, აცხობს...

2009 წლის დასაწყისში ვალტ ვან ბეკმა დააარსა WaiWai Space, დამოუკიდებელი სახელოვნებო სივრცე ბრიუსელის ცენტრში იმ მიზნით, რომ გარდა საკუთარი ნამუშევრებისა ეჩვენებინა სხვა ხელოვანების ნამუშევრებიც და ეთანამშრომლა სხვა სახელოვნებო სივრცეებთან. WaiWai Space წვლილი ბრიუსელის სახელოვნებო სივრცეში მნიშვნელოვანი და საყურადღებოა.

მის ბოლო დროის ნამუშევარში Gläser (განვითარებადი პროექტი), ვალტ ვან ბეკი განიხილავს ნივთების წარმავლობის საკითხს და ცდილობს ამ იდეის აზრის წარმავლობაში გარდაქმნას. Gläser წარმოიშობა პირადი კავშირიდან და პერსონალური მიზიდულობის ნიადაგზე, ეს არის სიყვარული მიტოვებული და დაკარგული ნივთების მიმართ. ეს არის დროის კრისტალიზაციის მცდელობა პროცესის უკან მობრუნების საშუალებით, სხვადასხვა ვითარებაში სტაბილურის თხევად მდგომარეობაში გადაქცევით, რაც საბოლოოდ უსასრულ გამჭვირვალობას გამოიწვევს.

პროექტის პირველი ნაწილი ნაჩვენები იყო Zennestraat 17, თებერვალი/მარტი 2010, ბრიუსელში.
შემდეგ პროექტი გაგრძელდა ვერბეკე ფონდში (Verbeke Foundation), სადაც 2010 წლის აპრილ-მაისში ვალტ ვან ბეკი იმყოფებოდა რეზიდენციაში.
http://www.youtube.com/watch?v=10wY3WeQj3U

ამჟამად ვალტ ვან ბეკი არის სტამბულში, პლატფორმ გარანტის (Platform Garanti) რეზიდენტი.



Walt Van Beek (born 1981 in Antwerp), Belgian artist, lives and works in Brussels.

Walt Van Beek studied Interior Design before starting WoutWalt, a design studio in the centre of Brussels. WoutWalt is a Brussels-based creative duo (Walt Van Beek and Wouter De Raeve). WoutWalt’s early work mainly focused on WoutWalt projects, soon followed by work for cultural clients (Bozar, Zinneke, VICE…). WoutWalt does visual work, gives lectures, makes cookies, installations... Early 2009 Walt Van Beek founded WaiWai Space, an independent art space in the centre of Brussels with the intention to show his own work, works by other artists and to collaborate with other venues. Its contribution to the Brussels art scene has been significant up to date.

In his recent work: Gläser (work/project in progress), Walt Van Beek questions the transitoriness of an object and tries to transform that into a transitoriness of thought. Gläserbol arises from an intimate relation and a personal attraction; and is the love for a banned and lost object. It is an attempt to crystallize time by reversing the process, from stable to fluid in different circumstances which would then in principle evoke endless transparencies.


First step shown at Zennestraat 17, February/March 2010, Brussels (BE)

The work was continued at Verbeke Foundation, where Walt Van Beek was working as a resident artist from April until May 2010.

Currently Walt Van Beek is a resident at Platform Garanti Istanbul.


http://www.waiwaispace.blogspot.com/

http://www.woutwalt.be/

http://www.woutwalt.be/portfolio/

http://www.verbekefoundation.com/

30.11.10

ალევტინა კახიძე / Alevtina Kakhidze



ლექცია: სამომხმარებლო ჟინის ევოლუცია განვითარდა მიახლოებით ათჯერ უფრო მეტად ვიდრე ჩვეული სისწრაფით

Lecture: The evolution of consumer desire developed at about ten times its usual speed


16.12. 2010, 18.00

საბა და კომპანია, Bang & Olufsen -ის საგამოფენო ოთახი  

Saba & Co., Bang & Olufsen showroom

მისამართი: ბუდაპეშტის ქ. 7

Address: Budapesht st. 7


ლექციის თემაა თვით-რეფლექსია მომხმარებლობის ჟინის, ნამდვილი სიამოვნების და ბედნიერების მიმართებით. ალევტინა კახიძე განიხილავს ამ თემას როგორც უკრაინელი, რომელიც 2000-იანი წლების დასაწყისში ცხოვრობდა ნაირფერ დასავლეთში, ახლა კი უკრაინული საზოგადოების რაღაც ნაწილის, მათ შორის საკუთარი ოჯახის გამდიდრების პასიური მონაწილეა. ალევტინა კახიძე ხატავს მოხმარების და ხარჯვის ევოლუციის სურათს: დაწყებული ნივთებზე გადარევით, ეგზოტიკური ადგილების და ექსტრემალური გამოცდილებების (კერძო თვითმფრინავის ფრენა, ყვინთაობა...) წადილით და დამთავრებული გაცვლის ისეთი ადგილებით, როგორიც არის მაღაზიები და აუქციონები.  


ლექციის ენა: რუსული

ხანგრძლივობა: 45 წ.  

 

The lecture deals with self-reflection on consumer desire, the true pleasure and happiness. As a Ukrainian having lived in the flamboyant West in early 2000, and now as a passive participant of a enrichment of some part of Ukrainian society, including her own family. Alevtina Kakhidze draws a picture of the evolution of consumptionism: from the coveting of goods, the desire for exotic places and extreme experiences (flying the private plane, deep-sea diving) to the logic of places of exchange like stores and auction houses.

Lecture language: Russian

Lecture duration: 45 min.


ალევტინა კახიძე (დაიბადა 1973), უკრაინელი ხელოვანი, არტ კრიტიკოსი და კურატორი, ცხოვრობს და მუშაობს მუზიჩიში.  

ალევტინა კახიძემ დააარსა არაფორმალური სახელოვნებო რეზიდენცია თავის ახალ საცხოვრებელ ადგილას, სოფელ მუზიჩიში, რომელიც მდებარეობს კიევიდან მიახლოებით 20 კმ. მოშორებით. ნამუშევრებში, როგორიც არის საქორწინო კონტრაქტი და გამოცემა ჟდანოვკა ალევტინა კახიძე წარმატებულად ახერხებს განიხილოს და ყურადღება გაამახვილოს უკრაინული საზოგადოებისთვის ისეთ მნიშვნელოვან თემებზე, როგორებიც არის ქონების გაყოფა თუ ქალაქგარე პერიფერია. ალევტინა კახიძე სწავლობდა ჰოლანდიაში იან ვან ეიკის აკადემიაში. იგი მონაწილეობს, როგორც ადგილობრივ ასევე საერთაშორისო გამოფენებში.






Alevtina Kakhidze (born in 1973), Ukrainian artist, art critic, curator, lives and works in Muzychi.

Alevtina Kakhidze has founded the informal artists residency program in her new place of residence in the village of Muzychi approximately 20 km from Kyiv. In works as the marriage contract as well as in her publication Zhdanovka Kakhidze succeeds in addressing those topics of urgency in the Ukrainian society, such as the new divide of wealth as much as the rural periphery. Alevtina Kakhidze has attended the Jan van Eyck Academie in the Netherlands and exhibits in Ukraine as well as internationally.






http://www.alevtinakakhidze.com/

8.11.10

საბინა შიხლინსკაია / Sabina Shikhlinskaya


პრეზენტაცია: ნაციონალური იდენტიფიკაციის საკითხი აზერბაიჯანულ ხელოვნებაში
Presentation: national identity in Azerbaijan art

24.11.2010, 18.00

გოეთეს ინსტიტუტი საქართველო
Goethe Institute Georgia
მისამართი: ზანდუკელის ქ. 16
Adress: Sandukeli st. 16


საბინა შიხლინსკაია არის ხელოვანი და კურატორი, რომელიც ცხოვრობს და მუშაობს ბაქოში, აზერბაიჯანი. იგი არის CIMAM წევრი და ხელოვანთა ჯგუფი ლაბირინთის დამაარსებელი. საბინა შიხლინსკაია ბევრი საერთაშორისო სახელოვნებო ღონისძიების მონაწილე და კურატორია, როგორც აზერბაჯანში ასევე მის ფარგლებს გარეთ.

თბილისში, გოეთეს ინსტიტუტში, საბინა შიხლინსკაიას პრეზენტაციის თემაა ნაციონალური იდენტიფიკაციის საკითხი აზერბაიჯანულ ხელოვნებაში, რომელსაც იგი განიხილავს აზერბაიჯანიდან თანამედროვე ვიზუალური ხელოვნების რამოდენიმე კონკრეტული პროექტის მაგალითზე, რომლებზეც საბინა ახლა თავად მუშაობს როგორც ხელოვანი და როგორც კურატორი.

Sabina Shikhlinskaya is an artist and curator, lives and works in Baku, Azerbaijan. She is member of CIMAM, founder of Labirynth Art Group, participant and curator of numerous international art events in Azerbaijan and abroad.

Topic of her presentation at Goethe-Institut is a subject of questioning of national identity in Azerbaijan art, through the demonstration of some of the projects of contemporary visual art from Azerbaijan on which Sabina is currently working as an artist and as a curator.

აზერბაიჯანელი ხელოვანი, პედაგოგი და კურატორი საბინა შიხლინსკაია (დაიბადა 1962 .) 1993 წლიდან 50 საერთაშორისო და ეროვნული საგამოფენო პროექტის ავტორია, მათშორის 2007 წელს ვენეციის 52- ბიენალეზე პირველი აზერბაიჯანული პავილიონის კურატორი, 2008 . გამოფენა “USSR – Remix”, 2009 . თანამედროვე ხელოვნების საერთაშორისო ფორუმი “Maiden Tower”, 2010 . ვიდეო ხელოვნების გამოფენა “Openly” “Istanbul 2010 – Capital of Culture of Europe" ფარგლებში. 2010 . “USSR-Remix”- ის ახალი ვერსია ნორვეგიაში.

1996 წელს მან დაიწყო პროექტილაბირინთი”, რომლის წარმატების შემდეგაც, შიხლინსკაიას ხელმძღვანელობით მასში მონაწლე 12 ხელოვანისგან ჩამოყალიბდა არტ ჯგუფი ლაბირინთი. 2005 -ს აზერბაიჯანის მე-2 საერთაშორისო ბიენალეს ფარგლებში შიხლინსკაიას კურატორობით ჩატარდა პერფორმანსი ლაბირინთის ჯგუფის მონაწიელობით.

1996-2005 წლებში კურატორული მოღვაწეობის პარალელურად საბინა შიხლინსკაიამ დაარსა საბავშვო სამხატვრო სკოლა, ასწავლიდა ბაქოს ევროპულ ლიცეუმში და TISA-ში, აზერბაიჯანის საერთაშორისო სკოლაში. იგი ასევე ატარებდა ხელოვნების თერაპიის კურსს დაუცველ ბავშვებთან.

თავისი პროექტების განსახორციებლად საბინა შიხლინსკაია თანამშრომლობს ისეთ ორგანიზაციებთან ,როგორებიცაა გუგენჰაიმის მუზეუმი, UNDP, UNESCO, UNIFEM, ფონდი ღია საზოგადოება, Appolonia Art Exchanges, აზერბაიჯანის კულტურისა და ტურიზმის სამინისტრო, აზერბაიჯანის ახალგაზრდობისა და სპორტის სამინისტრო, აზერბაიჯანის თანამედროვე ხელოვნების ცენტრი, აზერბაიჯანის მხატვართა კავშირი, აზერბაიჯანის სამხატვრო მუზეუმი, ასევე საფრანგეთის, იტალიის, გერმანიის, ნორვეგიის და იაპონიის საელჩოს კულტურის წარმომადგენლობებთან.



Since 1993 artist, educator and curator Sabina Shikhlinskaya (d.o.b. 1962) has organized more than 50 exhibitions and projects in both Azerbaijani and international venues. In 2007, Sabina Shikhlinskaya was the curator of the Azerbaijan’s 1st pavilion at the 52nd Art Biennale in Venice. In 2008, Shikhlinskayacurated a group exhibition “USSR – Remix”. Later that year, “USSR – Remix“ was exhibited in Dresden Museum of Art along with another group show curated by Shikhlinskaya - “Steps of Times”. In 2009 Sabina Shikhlinskaya organized “Maiden Tower”, the international forum of contemporary art. In 2010, she curated international video art exhibition “ Openly” shown in Istanbul, Antrepo in the frames of “ Istanbul 2010 – Capital of Culture of Europe”. In 2010 Shikhlinskaya presented new version of “USSR-Remix” group exhibition project in Norway.

In 1996, Shikhliskaya launched the “Labyrinth” project in Baku. Following the success of this project, the twelve participating artists, under the leadership of Shikhlinskaya, formed the Labyrinth Art Group. In 1999, Sabina Shikhlinskayacurated the first land art project in Azerbaijan with the artists from the Labyrinth Art Group. In 2005 within the framework of- Azerbaijan’s second International Biennial of Contemporary Art, Sabina Shiklinskayacurated a public performance of the Labirynth Art Group members.

Between 1996 – 2005, alongside her curatorial activities, Sabina Shikhlinskaya undertook a number of educational art projects in various institutions. She founded a school of painting for children, taught art in European Lyceum in Baku and TISA, the International School of Azerbaijan. She also conducted art therapy courses for vulnerable children.

In both her educational and curatorial projects, Sabina Shikhlinskaya partnered with such organizations as the Solomon Guggenheim Museum, UNDP, UNESCO, UNIFEM, Open Society Institute, Appolonia Art Exchanges, Azerbaijan Ministry of Culture and Tourism, Azerbaijan Ministry of Youth and Sports, Azerbaijan Center for Contemporary Arts, Azerbaijani Artists Union, Museum of Fine Art of Azerbaijan, as well as cultural representations of French, Italian, German, Norwegian, and Japanese embassy missions in Azerbaijan.



Residency stay of Sabina Shikhlinskaya is supported by:

Open Society Institute, Arts and Culture Network Program

5.11.10

ნიკოლას პერეტი და სედრიკ ანგლარეტი / Nicolas Perret & Cédric Anglaret

სვანეთის ხმოვანი პეიზაჟები

(სამუშაო სათაური)

ნიკოლას პერეტის და სედრიკ ანგლარეტის პროექტი


პროექტი ეხება სვანეთის ხმოვან პეიზაჟებს და მის ბგერით (ხმოვან) მახსოვრობას. როგორც ექო 1930იანი წლების მიხეილ კალატოზიშვილის მიერ გადაღებული მუნჯი დოკუმენტური ფილმისა “ჯიმ შვანტე. მარილი სვანეთს”, 80 წლის შემდეგ ნიკოლას პერეტის და სედრიკ ანგლარეტის პროექტი განიხილავს სვანეთის რეგიონის ხმოვან პეიზაჟს. პროექტი განხორციელდება 2 ეტაპად: პირველ ეტაპზე შეგროვდება ხმები, დღევანდელი სვანეთის ბუნების და ადგილობრივ მოსახლეთა საქმოანობის ხმათა დოკუმენტაცია. მეორე ნაწილი იქნება სერია დოკუმენტურ და ხმოვან არტის ნაწარმოებებისა, რომლებიც კომპონირებული იქნება შეგროვილი მასალის და ადგილობრივ ხელოვანებთან და მუსიკოსებთან თანამშრომლობის საფუძველზე. ამ ხმოვანი ნაწარმოებების შედეგად მოეწყობა აუდიო კონცერტების სერია და რადიო გადაცემები ადგილობრივ და საერთაშორისო პარტნიორებთან თანამშრომლობით. 


Soundscapes of Svanetia

(Temporary title)

a project by Nicolas Perret & Cédric Anglaret


The project is about the soundscape and the sound memory of Svanetia, a remote region of northern Georgia. As an echo to the silent 1930's documentary Jim Shvante (Salt for Svanetia), our work will interrogate the soundscape of the region, 80 years after the movie. It will be done in two parts: the first part is a collection of sounds, a sound herbarium, from nature to human activity that documents the soundscape of nowadays Svanetia. The second part is a series of sound pieces in between documentary and sound art composed using the material of the collection and made in collaboration with local sound artists and musicians. These sound pieces will lead to a CD release, a series of concerts and various radio broadcasts with local and international partners.

www.elephantandcastles.com


პროექტის მხარდამჭერი / Project is supported by:

the European Cultural Foundation (ECF) in collaboration with the Open Society Institute (OSI) through the STEP beyond Travel grants.